Selamat Tahun Baru 2011

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah s.w.t. dan selawat buat junjungan Muhammad s.a.w. Sempena tanggal 1 Januari 2011M bersamaan 26 Muharram 1432H, saya dengan rasa rendah diri ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru, Syukran Jazilan & jutaan kemaafan kepada semua khususnya buat ahli-ahli blog syeikhubaidillah.blogspot.com., semoga amalan yg lalu diterima Allah, Tidak dilupakan juga buat keluarga nun jauh di sana(Malaysia), seterusnya buat rakan2 di Malaysia, Mesir, Jordan, Yaman, Arab Saudi, Morocco, UK, Syiria, New Zealand, Indonesia & Turki dengan ucapan Maaf Zahir dan Batin.

Segala keampunan ana mohonkan kepada semua pembaca sekalian, andaikata sepanjang penulisan ana membuatkan sahabat2 rasa tidak selesa & tersinggung, teruskan bersama ana untuk berkongsi sedikit ilmu & pengalaman. Teruskan juga komen & nasihat yang membina utk diri ana yang faqir ini.

Jemput ziarah ke laman blog:

http://e-tazkiirah.blogspot.com/
-mengenai perkongsian ilmiah

http://abangbercerita.blogspot.com/
-mengenai kisah2 tauladan

PERHATIAN !!!

Salam sahabat2 sekalian, bacalah apa yang ada dalam blog ini, blog ini untuk mencari pedoman dan bukan untuk tinjauan semata-mata. Paling kurang kita dapat berkongsi ilmu dan disebarkan kepada mereka yang di luar sana. Jika benar apa yang dikatakan ambillah sebagai pengajaran dan jika salah tolong betulkan fakta tuan blog ni, semoga Allah berkati usaha yang kita telah, sedang atau akan laksanakan, sekian wassalam...

Topik hangat !!! - jom klikkk

Isu Memali
Jom Kenali Mesir
Apa itu JPMK?
Nik Aziz digesa letak jawatan
Haji Hadi "Pak Lah versi PAS"
Tangan kera, virus blogger, tangan syaitan?
Muhyiddin Yasin hina Tok Guru
Menarik tentang Isra' dan Mi'raj

Palestin dan Syeikh Ahmad Yassin
Jangan hina Ulama' !!!

Monday 20 July 2009

Palestin Hari ini

Bangkit untuk Palestin

Ramai mana saudara kita di sana yang masih dibelenggu huru-hura peperangan. Jihad mereka berterusan walaupun tidak mempunyai kekuatan tentera mahupun senjata. Tetapi mereka mempunyai kekuatan iman yang jitu untuk melawan musuh dan mempunyai matlamat yang satu iaitu syahid fi sabilillah. Kalau tidak mati sekalipun, biar dapat lihat Islam itu tertegak di atas ardhillah. Sebab itu Palestin masih tidak dapat ditawan oleh Israel laknatullah, tambahan pulak Palestin di bawah pemeliharaan Allah. Kalau bukan kerana orang Islam sendiri yang menjadi duri dalam daging sudah tentu Israel tidak mempunyai tanah sampai hari ini. Itu semua sudah ketentuan Allah, dan Allah telahpun menyedarkan mereka sekarang. Peperangan yang mereka lalui sekarang adalah ujian daripada Allah kepada mereka.

Kita sebagai saudara seIslam bukan sahaja perlu melihat dari jauh tangisan dan tumpahnya darah mereka, sebaliknya kita kena selalu berdoa untuk mereka dan juga pemimpin2 dunia Islam agar terbuka hati untuk membantu perjuangan rakyat Palestin. Ini tidak pemimpin dunia Islam sendiri yang menentang Palestin dan membantu Israel. Bangkitlah sebagaimana bangitnya Imam Ahmadinejad dalam menentang Amerika dan Israel. Iran adalah tempat bergantungan Islam yang terakhir sebelum jatuhnya Iran pada suatu masa yang dijanjikan Allak s.w.t. Kejatuhan Iran suatu masa nanti adalah suatu pengajaran kepada ummat Islam yang berpecah pada hari ini. Biasalah manusia, selagi tidak ditimpa musibah, selagi itulah mereka berterusan dalam melakukan perkara yang dilarang oleh Allah.

Palestin menangis

Setiap hari boleh dikatakan seramai 10 orang pejuang Islam yang mati di Palestin, kita hanya mendengar dari jauh, ooo mati, itu sahaja yang kita mampu ucapkan, takder ape2. Sebaiknya kita doakan semoga lebih ramai pejuang Islam yang akan lahir hari ini, esok dan seterusnya atau kitalah salah seorang daripadanya.

Kediaman mereka diserang, dibom sehingga mereka hidup melarat. Berlari menyelamatkan diri dan yang tersayang, itupun ada yang terkorban dan tercedera, dalam suasana yang gawat mencari tempat perlindungan dan persembunyian yang kekejaman yang sedang memburu sehingga mereka ketakutan yang tak berkesudahan.

Setiap hari rakyat Palestin menangis
Perginya seorang pejuang di depan mata
Ditinggalkan semua kekayaan, jawatan dan keluarga
Demi menuju Tuhan Sang Pencipta
Apakah kita masih curiga sedang mereka sedang bertempur
Melawan musuh yang paling laknat di muka bumi
Mengaku hak milik orang lain sebagai hak miliknya
Tidak sedar bahawa mereka tidak ada tempat di atas muka bumi
Kini mendakwa sebagai kuasa asing besar di dunia
Melakukan keganasan di sana sini
Sedang kita lalai dengan jawatan yang tidak kekal
Sehingga bergaduh sesama sendiri

Bilakan ummat Islam mahu bersatu
Adakah ummat Islam mahu melihat sahaja Islam ditindas
Bangkitlah demi Al-Aqsa kiblat pertama ummat Islam
Bersatulah untuk hancurkan Israel
Musuh Islam hanya dapat ditewaskan dengan kesatuan
Dan bukannya dengan ketenteraan mahupun senjata yang canggih
Jangan jual maruah Islam dengan nilai yang sedikit
Islam tidak terhingga nilainya di sisi Allah
Perjuangkanlah walau di mana kalian berada

0 comments:

Post a Comment

Awal Muharram telah menjelma

Photobucket

sembang-sembang politik

Rasuah...

Begitu banyak isu rasuah yang timbul dalam politik UMNO khususnya. Apakah kita masih tidak celik bahawa perjuangan yang dibawa oleh UMNO adalah perjuangan yang menindas rakyat. Moto menjaga keamanan rakyat, membasmikan kemiskinan itu ada, tp kepada diri sendiri itu lebih utama. Wang untuk kebajikan rakyat diambil untuk bahagiannya dan sedikit sahaja dibahagikan kepada rakyat. Itu pun mujur diberinya sedikit, kalau tidak diberikan langsung? Kita perlu ingat bahawa orang yang terlibat dengan rasuah baik secara langsung atau tidak secara langsung akan dimasukkan di dalam neraka dan ini jelas disebut oleh Nabi s.a.w. Apakah kita masih mahu menerima perjuangan mereka ini dan dalam masa yang sama kita menolak perjuangan Islam. Tidak patut, tidak patut...Rasuah UMNO tidak dapat dibasmi lagi, bahkan jika dibasmi ia makin menular dalam hati-hati busuk pemimpin-pemimpin yang ada kepentingan.

Apa pilihan saya?

Sebagai orang yang beriman, kita kena ingat matlamat hidup kita yang sebenar. Kita hidup untuk dapat status di akhirat dan bukan inginkan status atau darjat pada pandangan kacamata manusia tetapi kita mahukan keredhaan Allah. Oleh itu, matlamat kita biar jelas. Kita perlu menilai diri kita, adakah kita benar-benar sedang mendokong perjuangan Rasulullah atau sedang menentang perjuangan Rasulullah. Pilihan kita biarlah berdasarkan Al-Quran dan As-Sunnah. Mana-mana parti yang jelas bertentangan dengan Islam hendaklah kita tolak, itulah tandanya kita cinta kepada Allah dan kasih kepada Rasulullah. Cuba kita fikir-fikirkan....Adakah dengan menganjurkan konsert masih tidak boleh dianggap maksiat kepada Allah, adakah tidak melaksanakan hukum Allah masih tidak boleh dilabelkan sebagai maksiat kepada Allah. Alangkah butanya kita semua...."Ya Allah bukakanlah hati dan mata kami."

Terima kasih, Jumpa lagi

ISLAM © 2008 Template by:
SkinCorner