Selamat Tahun Baru 2011

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah s.w.t. dan selawat buat junjungan Muhammad s.a.w. Sempena tanggal 1 Januari 2011M bersamaan 26 Muharram 1432H, saya dengan rasa rendah diri ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru, Syukran Jazilan & jutaan kemaafan kepada semua khususnya buat ahli-ahli blog syeikhubaidillah.blogspot.com., semoga amalan yg lalu diterima Allah, Tidak dilupakan juga buat keluarga nun jauh di sana(Malaysia), seterusnya buat rakan2 di Malaysia, Mesir, Jordan, Yaman, Arab Saudi, Morocco, UK, Syiria, New Zealand, Indonesia & Turki dengan ucapan Maaf Zahir dan Batin.

Segala keampunan ana mohonkan kepada semua pembaca sekalian, andaikata sepanjang penulisan ana membuatkan sahabat2 rasa tidak selesa & tersinggung, teruskan bersama ana untuk berkongsi sedikit ilmu & pengalaman. Teruskan juga komen & nasihat yang membina utk diri ana yang faqir ini.

Jemput ziarah ke laman blog:

http://e-tazkiirah.blogspot.com/
-mengenai perkongsian ilmiah

http://abangbercerita.blogspot.com/
-mengenai kisah2 tauladan

PERHATIAN !!!

Salam sahabat2 sekalian, bacalah apa yang ada dalam blog ini, blog ini untuk mencari pedoman dan bukan untuk tinjauan semata-mata. Paling kurang kita dapat berkongsi ilmu dan disebarkan kepada mereka yang di luar sana. Jika benar apa yang dikatakan ambillah sebagai pengajaran dan jika salah tolong betulkan fakta tuan blog ni, semoga Allah berkati usaha yang kita telah, sedang atau akan laksanakan, sekian wassalam...

Topik hangat !!! - jom klikkk

Isu Memali
Jom Kenali Mesir
Apa itu JPMK?
Nik Aziz digesa letak jawatan
Haji Hadi "Pak Lah versi PAS"
Tangan kera, virus blogger, tangan syaitan?
Muhyiddin Yasin hina Tok Guru
Menarik tentang Isra' dan Mi'raj

Palestin dan Syeikh Ahmad Yassin
Jangan hina Ulama' !!!

Saturday, 7 November 2009

Berhati-hati para blogger

Siapa "tangan kera" , "virus blogger ,"tangan syaitan"?


Asslamualaikum w.b.t.
Mungkin sahabat2 tertanya-tanya tentang tajuk "posting" ana kali ni. Ana rasa tajuk ini sangat penting untuk dibincang memandangkan makin banyak wujud tangan2 perosak atas muka bumi ini. Macam2 cara mereka gunakan khususnya untuk menghentam para pembawa kebenaran. Manakan tidak, orang jahat tidak suka bila kita kata atau sebut tentang kejahatannya, tapi mereka tak pernah fikir bila mereka buat jahat, itulah orang jahat.

Istilah yang ana gunakan sangat sesuai dan tidaklah terlalu melampau. "Tangan kera", "virus blogger" & "tangan syaitan". Begitulah kesesuaian yang ada pada realiti sekarang, maklumlah hanya "berani lontar batu kemudian sembunyi tangan". Siapa tak boleh, namun sebagai orang yang belajar agama, kami takkan guna cara tersebut, namun akan terus berkata haq, kalian mampu menghalang kami, namun kalian bukan penghalang bagi kami. Berikut definasi yang perlu difahami...

Tangan kera
- makhluk yang tidak boleh tengok benda cantik, kalaupun benda tersebut tidak boleh memanfaatkan dirinya, dia akan cuba mendapatkannya untuk dirosakkannya, kan kita pernah dengan peribahasa melayu "bagai kera mendapatkan bunga". Kera dapatkan bunga untuk apa?, apa yang mampu dia lakukan, makan, tidak sesekali, hanya koyak2 kemudian buang ke tanah. Makhluk yang tulis dekat shoutbox ni(kata2 teruk) pun macam tulah, malas nak ambil iktibar dalam blog, dia tulis yang macam2 kat ruangan shoutbox. Memang sesuai nama ni untuk makhlus jenis korang ni.

Virus Blogger
- makhluk yang suka cari ruang, tulis yang lucah2 kemudian main sembunyi2, dayus...makhluk buat rosak blog orang jer, kan virus bila masuk dalam laptop @ komputer kita, terpaksalah kita update virus tersebut, takpun kena format balik la. Tak ke itu menyusahkan kita, virus(kata2 lucah) yang masuk dalam shoutbox kita, terpaksalah kita tukar yang baru, tak nak jadi fitnah, tak cerdik langsung, tulah suka sangat makan tahi adik(nak cerdik makan tahi adik), masuk tadika semula ah. Sebab memang nampak macam cerdik, terlebih cerdik.

Tangan syaitan
- makhluk ni lagi teruk, sahabat sejati firaun, takderlah sampai macam tu, tapi memang teruk la, sanggup fitnah orang melalui shoutbox, dahlah takder bukti, suka dedahkan aib orang, dan juga melaga-lagakan orang, memangnyer korang takder kerja ke. Pergilah baca komik ke, tengok tv ke, melukis kartun ke, bergusti ke atau apa2 la. Kenapa nak buka juga blog orang, kalau dah memang sakit hati janganlah dibuka, ni tidak, jenis ni memang tak ada kerja, buka blog orang semata-mata nak sakitkan hati sendiri, nak main seronok2, dan tulis yang bukan2. Nanti bila mati Tuhan buka aib baru tau, tak pun sebelum mati Tuhan tunjuk azab baru menyesal.

Dewasa kini, para blogger khususnya Azhari dan para pembawa mesej Islam, mereka ini sering diserang oleh tangan2 yang berhati busuk, dahlah jahat lepas tu benci orang buat baik, inilah sejahat manusia. Kita melihat manusia jahat ini sering menggunakan shoutbox untuk menyerang manusia lain meskipun terpaksa fitnah, bagi ana perbuatan tersebut sangat malampau. Kenapa perlu bermusuh, kenapa perlu cipta fitnah...

Kalau nak kumpul dosa sebagai pelaburan untuk dapatkan akhirat, janganlah sampai memusuhi orang yang berbuat kebaikan, orang yang menyebarkan agama dan orang yang tak pernah cari pasal dengan kita. Banyak lagi cara lain, namun yang paling baik ialah dengan bertaubat sebelum terlambat itu nasihat ana buat "tangan kera". Jangan jadikan medan ini(blog) sebagai satu medan untuk membiakkan dosa. Rugiiii sangat....

Oleh yang demikian, nasihat ana buat para blogger islamik & para pembawa risalah para nabi sekalian, tetaplah kalian dalam berkata tentang kebenaran dan hindaran sebarang perkara yang boleh membawa kepada fitnah, dan jangan biarkan diri terjatuh ke dalam perang musuh yang sentiasa iri hati dan ingin menjatuhkan kita semua, ayuh bangkitlah untuk terus berjuang, bantu para alim ulama kita, sebarkan dakwah dan kemanisan Islam, berusaha menunjukkan jalan hidayah kepada mereka2 yang jauh tersesat.

Akhir sekali, jangan berhenti daripada terus berpena dengan blog ni, meskipun datang sebarang ugutan dan ancaman, kita akan terus dan terus untuk berpena, yang pasti Allah telah menentukan segala-galanya, kalau kita tidak tinggal Allah di belakang dan selalu meletakkannya di hadapan, nescaya Allah akan membantu kita, percayalah. Allah itu Maha Memerhati samada bagi mereka yang sedang mengerjakan kebaikan mahupun kejahatan, namun hanya orang yang baik sehaja sedar bahawa mere sedang diperhatikan oleh Sang Pencipta.

1 comments:

ijoks2009 said...

Saya setuju mmg banyak kera-kera yg mengacau dlm blogger dakwah sekrg ni bahkan ada yg melampau sampai mempermain2kan nama ALLAH.
cuba tengok kt blog ustaz nazrul ni.
ada yg guna nickname Allah lepastu maki ustaz nazrul.
http://nazrulnasir.blogspot.com/

Post a Comment

Awal Muharram telah menjelma

Photobucket

sembang-sembang politik

Rasuah...

Begitu banyak isu rasuah yang timbul dalam politik UMNO khususnya. Apakah kita masih tidak celik bahawa perjuangan yang dibawa oleh UMNO adalah perjuangan yang menindas rakyat. Moto menjaga keamanan rakyat, membasmikan kemiskinan itu ada, tp kepada diri sendiri itu lebih utama. Wang untuk kebajikan rakyat diambil untuk bahagiannya dan sedikit sahaja dibahagikan kepada rakyat. Itu pun mujur diberinya sedikit, kalau tidak diberikan langsung? Kita perlu ingat bahawa orang yang terlibat dengan rasuah baik secara langsung atau tidak secara langsung akan dimasukkan di dalam neraka dan ini jelas disebut oleh Nabi s.a.w. Apakah kita masih mahu menerima perjuangan mereka ini dan dalam masa yang sama kita menolak perjuangan Islam. Tidak patut, tidak patut...Rasuah UMNO tidak dapat dibasmi lagi, bahkan jika dibasmi ia makin menular dalam hati-hati busuk pemimpin-pemimpin yang ada kepentingan.

Apa pilihan saya?

Sebagai orang yang beriman, kita kena ingat matlamat hidup kita yang sebenar. Kita hidup untuk dapat status di akhirat dan bukan inginkan status atau darjat pada pandangan kacamata manusia tetapi kita mahukan keredhaan Allah. Oleh itu, matlamat kita biar jelas. Kita perlu menilai diri kita, adakah kita benar-benar sedang mendokong perjuangan Rasulullah atau sedang menentang perjuangan Rasulullah. Pilihan kita biarlah berdasarkan Al-Quran dan As-Sunnah. Mana-mana parti yang jelas bertentangan dengan Islam hendaklah kita tolak, itulah tandanya kita cinta kepada Allah dan kasih kepada Rasulullah. Cuba kita fikir-fikirkan....Adakah dengan menganjurkan konsert masih tidak boleh dianggap maksiat kepada Allah, adakah tidak melaksanakan hukum Allah masih tidak boleh dilabelkan sebagai maksiat kepada Allah. Alangkah butanya kita semua...."Ya Allah bukakanlah hati dan mata kami."

Terima kasih, Jumpa lagi

ISLAM © 2008 Template by:
SkinCorner