Selamat Tahun Baru 2011

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah s.w.t. dan selawat buat junjungan Muhammad s.a.w. Sempena tanggal 1 Januari 2011M bersamaan 26 Muharram 1432H, saya dengan rasa rendah diri ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru, Syukran Jazilan & jutaan kemaafan kepada semua khususnya buat ahli-ahli blog syeikhubaidillah.blogspot.com., semoga amalan yg lalu diterima Allah, Tidak dilupakan juga buat keluarga nun jauh di sana(Malaysia), seterusnya buat rakan2 di Malaysia, Mesir, Jordan, Yaman, Arab Saudi, Morocco, UK, Syiria, New Zealand, Indonesia & Turki dengan ucapan Maaf Zahir dan Batin.

Segala keampunan ana mohonkan kepada semua pembaca sekalian, andaikata sepanjang penulisan ana membuatkan sahabat2 rasa tidak selesa & tersinggung, teruskan bersama ana untuk berkongsi sedikit ilmu & pengalaman. Teruskan juga komen & nasihat yang membina utk diri ana yang faqir ini.

Jemput ziarah ke laman blog:

http://e-tazkiirah.blogspot.com/
-mengenai perkongsian ilmiah

http://abangbercerita.blogspot.com/
-mengenai kisah2 tauladan

PERHATIAN !!!

Salam sahabat2 sekalian, bacalah apa yang ada dalam blog ini, blog ini untuk mencari pedoman dan bukan untuk tinjauan semata-mata. Paling kurang kita dapat berkongsi ilmu dan disebarkan kepada mereka yang di luar sana. Jika benar apa yang dikatakan ambillah sebagai pengajaran dan jika salah tolong betulkan fakta tuan blog ni, semoga Allah berkati usaha yang kita telah, sedang atau akan laksanakan, sekian wassalam...

Topik hangat !!! - jom klikkk

Isu Memali
Jom Kenali Mesir
Apa itu JPMK?
Nik Aziz digesa letak jawatan
Haji Hadi "Pak Lah versi PAS"
Tangan kera, virus blogger, tangan syaitan?
Muhyiddin Yasin hina Tok Guru
Menarik tentang Isra' dan Mi'raj

Palestin dan Syeikh Ahmad Yassin
Jangan hina Ulama' !!!

Sunday, 15 November 2009

Nik Aziz digesa letak jawatan

Suara "anak ayam"

Anuar Safian (tiga dari kiri) bersama ahli-ahli Pemuda UMNO
menunjukkan sepanduk selepas menyerahkan memorandum
penajaan haji yang diterima oleh Nik Abdul Aziz Nik Mat
dan keluarganya di pejabat SPRM, Kota Bharu, semalam.

Bismillah...


Salam perjuangan semua, bertemu lagi kita dalam ruangan bicara yang seterusnya, kali ingin saya menyentuh sedikit permasalahan politik yang timbul di negara kita berikutan tajaan sebuah syarikat kepada Dato' Seri Tuan Guru Nik Aziz untuk menunaikan haji pada tahun depan. Tajaan tersebut bukan untuk TG Nik Aziz sahaja bahkan untuk keluarga beliau.

Mungkin saya tiada di tempat kejadian @ tanah air, namun ledakan IT telah membantu kami khususnya mahasiswa yang berada di luar negara untuk mengetahui perkembangan tanahair yang tercinta. Apa yang saya nak bincangkan pada kali ini hanyalah sekadar pemerhatian rasional saya dari jarak jauh, saya rasa sahabat2 pun sependapat dengan saya, insyaAllah.

Apa yang saya nak ulas pada ruangan kali ini adalah tindakan "kurang cerdik" Anuar Saffian selaku Ketua Pemuda UMNO Kelantan. Sememangnya UMNO perlu kekalkan pemimpin yang macam ni, sebabnya untuk menampakkan lagi ketidakcerdikan UMNO itu sendiri. Disebabkan itulah orang muda khususnya dan mahasiswa2 mula berpaling selera ke arah PAS itu sendiri.

Manakan tidak sahabat2 sekalian, kalau diperhatikan dengan teliti gambar di atas, suara yang menyatakan pandangan atau kritikan "ayam" ni, tidak lebih daripada 10 orang, dah habis duit ke? Keluarkanlah sedikit lagi duit untuk kumpul orang ramai, kan itu dah memang kerja UMNO, cubalah praktik, kalau tidak nampak sangat tak cerdik.

Saya melihat, gesaan supaya TG Nik Aziz meletakkan jawatannya adalah tindakan yang tidak rasional, kenapa memandang TG Nik Aziz sebagai ahli politik semata-mata, sepatutnya kita selaku hamba Allah yang dikurniakan akal fikiran berfikiran lebih terbuka dan lebih melihat kepada pembangunan ummah, dan bukannya pembangunan negara.

Suara kalian seolah-olah suara "semut" kerana tidak akan didengar oleh sesiapapun. Namun Allah sahaja yang mendengar, itupun Allah buat2 tak layan sahaja sebab suara tersebut hanyalah dongeng dan fitnah semata-mata untuk menjatuhkan kredibeliti TG Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan, hidup TG Nik Aziz, hidup Kelantan...

Semut ni kecil sangat, walaupun gigitannya itu juga menyakitkan, namun mereka langsung tidak difahami apakah yang mereka kehendaki, maka begitulah suara atau fitnah Anuar Saffian dan konco2nya, meskipun dia menuduh TG Nik Aziz mengambil rasuah, dan perkara tersebut tidak benar namun tetap menyakitkan hati TG, namun saya percaya ilmu yang dimiliki oleh TG menyebabkan beliau tabah dan berlapang dada. Semoga Allah membalas perbuatan orang2 yang zalim...

Tidak perlu saya mengolah terlalu panjang mengenai persoalan ini, namun sekadar berkongsi pendapat dan luahan hati daripada anak murid TG Nik Aziz sahaja, kerana bagi saya orang Kelantan sangat bijak dan lebih mengenali siapa TG Nik Aziz sebenarnya, jangan cuba tipu dir sendiri dengan melontarkan pelbagai fitnah, kerana perbuatan tersebut sangat hina.

Cubalah belajar menghargai ulama, tidak rugi sahabat2 sekalian, bahkan kita yang beruntung. Ulama' juga tempat untuk kita mendapat syafaat di akhirat kelak selain daripada Nabi Muhammad s.a.w. Apakah kita suka dihina dihadapan Allah kelak gara2 kita membuat fitnah terhadap ulama', sudah banyak teladan dan pengajaran, cubalah ambil pengajaran, berhenti dan bertaubatlah serta mohon maaflah kepada alim ulama' kita sebelum ajal datang...

1 comments:

norasyikin said...

jika sampai masa tuan guru meninggalkan kita sape mungkin dpt menyambung siasah islamiah 'dklntan'.. moga Allah sntiasa bersama org2 yg benar.

Post a Comment

Awal Muharram telah menjelma

Photobucket

sembang-sembang politik

Rasuah...

Begitu banyak isu rasuah yang timbul dalam politik UMNO khususnya. Apakah kita masih tidak celik bahawa perjuangan yang dibawa oleh UMNO adalah perjuangan yang menindas rakyat. Moto menjaga keamanan rakyat, membasmikan kemiskinan itu ada, tp kepada diri sendiri itu lebih utama. Wang untuk kebajikan rakyat diambil untuk bahagiannya dan sedikit sahaja dibahagikan kepada rakyat. Itu pun mujur diberinya sedikit, kalau tidak diberikan langsung? Kita perlu ingat bahawa orang yang terlibat dengan rasuah baik secara langsung atau tidak secara langsung akan dimasukkan di dalam neraka dan ini jelas disebut oleh Nabi s.a.w. Apakah kita masih mahu menerima perjuangan mereka ini dan dalam masa yang sama kita menolak perjuangan Islam. Tidak patut, tidak patut...Rasuah UMNO tidak dapat dibasmi lagi, bahkan jika dibasmi ia makin menular dalam hati-hati busuk pemimpin-pemimpin yang ada kepentingan.

Apa pilihan saya?

Sebagai orang yang beriman, kita kena ingat matlamat hidup kita yang sebenar. Kita hidup untuk dapat status di akhirat dan bukan inginkan status atau darjat pada pandangan kacamata manusia tetapi kita mahukan keredhaan Allah. Oleh itu, matlamat kita biar jelas. Kita perlu menilai diri kita, adakah kita benar-benar sedang mendokong perjuangan Rasulullah atau sedang menentang perjuangan Rasulullah. Pilihan kita biarlah berdasarkan Al-Quran dan As-Sunnah. Mana-mana parti yang jelas bertentangan dengan Islam hendaklah kita tolak, itulah tandanya kita cinta kepada Allah dan kasih kepada Rasulullah. Cuba kita fikir-fikirkan....Adakah dengan menganjurkan konsert masih tidak boleh dianggap maksiat kepada Allah, adakah tidak melaksanakan hukum Allah masih tidak boleh dilabelkan sebagai maksiat kepada Allah. Alangkah butanya kita semua...."Ya Allah bukakanlah hati dan mata kami."

Terima kasih, Jumpa lagi

ISLAM © 2008 Template by:
SkinCorner